Sameiet har vært involvert i en rettssak der en seksjonseier saksøkte sameiet med krav om tilbakebetaling av egenandel i en forsikringssak. Oslo tingrett har nå avsagt dom hvor sameiet fikk fullt medhold. Dommen er vedlagt nederst på denne siden.
Dommen gir en nyttig bekreftelse på at styrets forståelse av sameiets vedtekter og eierseksjonsloven er korrekt. Dommen bidrar også til å avklare grensen mellom hvor sameiets vedlikeholdsansvar slutter og seksjonseiers vedlikeholdsansvar starter, og slik sett gir dommen verdifulle avklaringer for styrets videre arbeid med forvaltningen av sameiets bygningsmasse.
Styret legger ut denne informasjonen, ettersom en rekke seksjonsiere har kontaktet styret og etterspurt oppdatering om denne saken.